Kriz Teğet Geçerken Online Sorgular

Arama motorlarını kullanmak günlük yaşantımızın ayrılmaz bir parçası haline geldi. Gün geçmiyor ki Google, Yahoo ya da MSN'de bir şeye, herhangi bir şeye bakmayalım. Bill Tancer gibi araştırmacılar işte bu arama sorgularını kullanarak trendleri anlamaya (ing.) ve şirketlere fayda sağlamaya çalışıyor. Örneğin diet ve zayıflama ürünlerine ilgi yeniyılın ilk haftasında tavan yaparken, ikinci haftada çöküyor (ne satacaksınız satın ama yalnız bir haftanız olduğunu unutmayın). Küresel ekonomik krizin (bize teğet geçti) etkisini de bu sorgularla hesaplamayı denemişler.

Bulgulara göre kriz, ABD'de en zengin kesimin ünlülerin bloglarına yönelmesini sağlamış. Buna karşılık brokerlik şirketlerine ziyaretler seyrelmiş. Yine, işbulma, para ve indirim kuponu sitelerine hücum olurken, krizden bunalan insanların online oyun, sosyal ağlar ve film kiralama sitelerine yönelerek interneti bir nevi kaçış yerine çevirdiği gözlemlenmiş.

İngiltere'de ise sayısı en fazla artan (%67) sorgu "öğleden sonra" ya da saat beş çayı. 1500'den fazla varyasyonuyla birincilik onda.

Acaba Türkiye'de nasıl bir trend oluşmuştur? Bunun cevabını bilen bir iki şirket var tabii ki. Bize söylerler mi acep?


0 yorum :: Kriz Teğet Geçerken Online Sorgular

Yorum Gönder